אסטרטגיות למציאת הלקוחות הראשונים שכל יזם חייב להכיר

אז סיימתם עם המדים.
קדימה אזרחות, אומרים לכם.
פתאום, אתם מגלים שהעולם בחוץ עובד קצת אחרת מהפקודות בצבא.
אין מפקד שיגיד לכם מה לעשות.
אין שרשרת פיקוד שתגבה אתכם.
יש רק אתכם, את הרעיונות המבריקים שלכם, ואת הרצון המטורף הזה להצליח.
ואז עולה השאלה הגדולה: איך בכלל מוצאים את הלקוח הראשון?
הלקוח הזה, שיאמין בכם, בשירות שלכם, במוצר שלכם, עוד לפני שהספקתם לבנות תיק עבודות מרשים כמו טנק משודרג.
תנשמו עמוק.
כי אתם בדיוק במקום הנכון.
בדיוק המדריך הזה הולך לפרוש בפניכם את כל הסודות, הטיפים, ובעיקר – את הגישה הנכונה, כדי שהלקוח הראשון שלכם לא יהיה רק חלום, אלא מציאות זוהרת.
הכינו את עצמכם למסע מרתק.
כי בסופו, אתם תצאו חמושים בכלים שיעזרו לכם לא רק למצוא לקוחות, אלא לבנות אימפריה קטנה משלכם.
בלי לירות כדור אחד, רק עם המון אומץ, יצירתיות, והידע שתצברו כאן.
בואו נתחיל!

הלקוח הראשון: המדריך המלא לפריצת דרך באזרחות!

רגע, למה בכלל “לצוד” לקוח ראשון? 3 סיבות שלא חשבתם עליהן!

רבים חושבים שהלקוח הראשון הוא רק עניין כלכלי.
להתחיל להרוויח.
לכסות הוצאות.
אבל האמת היא שהלקוח הראשון הוא הרבה, הרבה יותר מזה.
הוא אבן דרך.
הוא חותמת.
הוא הדלק למנוע שלכם.
בואו נצלול פנימה ונבין למה.

השקט שאחרי הסערה: להפוך חזון למציאות.

תארו לעצמכם: יש לכם רעיון גאוני.
שירות ייחודי.
מוצר שאין כמותו.
אתם מדברים עליו עם חברים, משפחה, ואולי גם עם הכלב.
כולם אומרים: “וואו, זה נשמע מדהים!”
אבל עד שאין מישהו שמוכן לשלם לכם על זה, זה נשאר בגדר רעיון.
והרעיונות, כמה שהם יפים, לא משלמים שכר דירה.
הלקוח הראשון הוא ההוכחה המוחשית שהרעיון שלכם מחזיק מים.
שהוא פותר בעיה אמיתית.
שהוא שווה כסף למישהו אחר.
הוא הופך את החזון שלכם, מהדמיון למציאות מוחשית.
פתאום, הדבר הזה שחשבתם עליו בטירוף, קם לתחייה.
זו תחושה מדהימה של סיפוק והגשמה.

“אני יודע מה אני עושה?”: הביטחון מגיע עם עשייה.

כולנו מכירים את תסמונת המתחזה, נכון?
הקול הקטן הזה בראש שאומר: “מי אני בכלל? מה אני מבין? בטח יגלו שאני לא באמת מקצוען!”
בצבא, ידעתם בדיוק מה התפקיד שלכם.
היו לכם נהלים.
פקודות.
כאן, זה אתם מול כולם.
הלקוח הראשון הוא התרופה הכי טובה לתסמונת הזו.
ברגע שמישהו משלם לכם על השירות שלכם, ומקבל ממנו ערך, אתם מקבלים אישור אמיתי ליכולות שלכם.
פידבק חיובי, הצלחה קטנה, אפילו אתגר שהצלחתם להתמודד איתו – כל אלה בונים את הביטחון העצמי שלכם צעד אחר צעד.
אתם כבר לא “חושבים” שאתם יכולים.
אתם “יודעים” שאתם יכולים.
זה עוזר לכם להרים את הראש, להצטייד באומץ, ולרדוף אחרי הלקוח השני, השלישי, והאלף.

הפרוזדור למסדרון: בניית מוניטין מאפס.

בואו נודה באמת: כשאתם חדשים בתחום, אין לכם המלצות.
אין לכם תיק עבודות נוצץ.
אין לכם עדויות של לקוחות מרוצים בסטורי באינסטגרם.
הלקוח הראשון הוא השער שלכם לעולם הזה.
הוא לא רק לקוח, הוא המלצה פוטנציאלית.
הוא תיק עבודות ראשוני.
הוא סיפור הצלחה שתוכלו לספר עליו בגאווה.
לקוח אחד מרוצה יכול להוביל לחמישה נוספים.
חמישה מרוצים יכולים להוביל לחמישים.
וכן הלאה.
זו אבן הפינה של המוניטין שלכם.
תתייחסו אליו כמו אל חבר טוב, כי הוא הולך לפתוח לכם דלתות רבות בעתיד.

שאלות ותשובות:

  • שאלה: האם חייבים שיהיה לי עסק רשום כדי למצוא לקוח ראשון?
  • תשובה: לא בהכרח! אפשר בהחלט להתחיל כפרילנסר או “עצמאי חופשי” (עוסק פטור, למשל), ואז להבין אם זה הכיוון שאתם רוצים להעמיק בו לפני שאתם קופצים למים העמוקים של פתיחת חברה בע”מ. תמיד מומלץ להתייעץ עם יועץ מס, כמובן.
  • שאלה: אני מרגיש שאני לא מספיק טוב כדי לגבות כסף. מה עושים?
  • תשובה: כולם מרגישים ככה בהתחלה! זכרו שהלקוח משלם על הערך שהוא מקבל. אם אתם פותרים לו בעיה או מביאים לו תועלת, אתם שווים את המחיר. אפשר להתחיל במחיר נמוך יותר כדי לצבור ביטחון, אבל אל תמעיטו בערך שלכם.

חמשת הכללים הבלתי כתובים למציאת “האחד/ת” (הלקוח הראשון, כמובן!)

אז הבנו למה הוא כל כך חשוב.
עכשיו בואו נבין איך מוצאים אותו.
יש כללים, יש טריקים, ויש בעיקר דרך חשיבה שצריך לאמץ.
זה לא מדע טילים, אבל זה דורש ריכוז ותכנון, בדיוק כמו במבצע צבאי מוצלח.

“מה אני בכלל מוכר?” – לא מה שאתם חושבים.

רוב האנשים חושבים שהם מוכרים שירות (למשל, בניית אתרים, אימון אישי) או מוצר (למשל, חולצות מודפסות).
זה נכון, אבל לא מספיק.
אתם לא מוכרים אתר; אתם מוכרים נוכחות דיגיטלית שמביאה לידים ועוזרת לעסק לצמוח.
אתם לא מוכרים אימון; אתם מוכרים פריצת דרך אישית, הגשמת מטרות וביטחון עצמי.
אתם לא מוכרים חולצה; אתם מוכרים הצהרת אופנה, שייכות או הומור.
הלקוחות לא קונים את ה”מה”, הם קונים את ה”למה”.
הם קונים את הפתרון לבעיה שלהם, את ההגשמה של הרצונות שלהם, את התועלת הסופית.

  • הכירו את הכוחות שלכם: במה אתם באמת טובים? מה אתם אוהבים לעשות? איזה ידע ייחודי צברתם בצבא או באזרחות?
  • תבינו איזו בעיה אתם פותרים: מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מנסים להשיג, ונכשלים? מה מפריע להם לישון בלילה?
  • נוסחת הקסם (קליטה ומהירה): “אני עוזר ל-[קהל יעד ספציפי] להשיג [תוצאה רצויה ומדידה] על ידי [שיטה ייחודית/יתרון תחרותי]”. תרגלו את זה!

חשוב: אל תנסו למכור לכולם. זה מתכון בטוח לאכזבה.

איפה הם מסתתרים? – הצצה לעולם הלקוחות הפוטנציאליים.

אחרי שהבנתם מה אתם באמת מוכרים, השאלה הבאה היא – למי?
מי זה “קהל היעד הספציפי” שציינתם בנוסחת הקסם?
תחשבו על זה כמו על מבצע מודיעיני.
מי צריך אתכם הכי הרבה?
איפה הם מבלים את זמנם?
האם הם עסקים קטנים?
סטודנטים?
הורים טריים?
האם הם נמצאים בקבוצות פייסבוק מסוימות?
בכנסים מקצועיים?
קוראים בלוגים מסוימים?
מסתובבים ברחוב מסוים?
ככל שתהיו יותר ספציפיים, כך יהיה לכם קל יותר למצוא אותם, ולדבר איתם בשפה שלהם.

טיפ קטן: תחשבו על מי הייתם אתם רוצים שיהיה הלקוח הראשון שלכם. אידיאלית, מישהו שיתן לכם גם פידבק טוב וגם ישלם יפה.

הרשת היא חברה טובה: אומנות הנטוורקינג (האמיתי).

תשכחו מ”לרשת קשרים” במובן הציני של המילה.
נטוורקינג אמיתי הוא בניית מערכות יחסים.
זה כמו למצוא חברים חדשים, רק עם קצת יותר פוטנציאל עסקי.

  • לינקדאין (LinkedIn) הוא החבר הכי טוב שלכם: שפצו את הפרופיל שלכם שיהיה מקצועי, עדכני, וישקף את השאיפות החדשות שלכם. חפשו אנשים בתחום שלכם, התחברו אליהם, הגיבו לפוסטים שלהם.
  • אירועים מקצועיים (גם וירטואליים): כנסים, וובינרים, מיטאפים. זו הזדמנות לשמוע, ללמוד, ובעיקר – לפגוש אנשים עם אינטרסים דומים.
  • קבוצות פייסבוק / פורומים: לא כדי למכור ישירות, אלא כדי לתת ערך. לענות על שאלות, להציע עזרה, להראות שאתם מבינים עניין. כשצריכים מומחה, יזכרו אתכם.

טיפ סודי: תמיד תהיו מוכנים לספר על מה אתם עושים, אבל ב-30 שניות, בלי למצמץ. זה נקרא “נאום מעלית”, והוא חייב להיות חד, קליט, ומעורר עניין. אל תנסו למכור בשיחה הראשונה, פשוט תתחברו.

“חינם אין כסף?” – כוחה של הצעה ראשונית שלא ניתן לסרב לה.

אתם חדשים בשטח.
צריכים לפרוץ.
לפעמים, כדי לקבל את הלקוח הראשון, צריך להיות יצירתיים.
לשבור את הקרח.
הצעת “אב טיפוס” או “פיילוט” יכולה להיות הפתרון.

  • הצעת ערך ספציפית ומוגבלת: “אני מציע X פלוס Y ב-Z שקלים (או חינם לחלוטין) לשלושת הלקוחות הראשונים שמוכנים לתת לי פידבק יסודי והמלצה בסוף”.
  • הדגשת הסיכון הנמוך עבור הלקוח: הם מקבלים שירות איכותי (כי אתם רוצים להצליח), במחיר מצחיק או בחינם, בתמורה ל”עזרתם” לכם להתפתח. כולם אוהבים לעזור.
  • איך זה יתרום להם עכשיו?: הדגישו את התועלת המיידית שהם יקבלו. למשל: “ניתוח אסטרטגיה שיווקית חינם שיחסוך לך אלפי שקלים בהמשך.”

זה לא אומר שאתם עובדים בחינם לנצח, אלא משתמשים בזה ככלי אסטרטגי כדי לצבור ניסיון, המלצות, וביטחון.

“למה דווקא אתה?” – לבנות אמינות לפני שיש לך קבלות.

בלי לקוחות, איך בונים אמינות?
זו שאלת מיליון הדולר.
התשובה פשוטה: אתם כבר אמינים!

  • הסיפור שלכם: הניסיון הצבאי שלכם הוא נכס אדיר. עמידה בלחצים, פתרון בעיות, עבודת צוות, יוזמה, משמעת עצמית – כל אלה תכונות שמעסיקים ולקוחות מחפשים. תרגמו את היכולות הצבאיות שלכם לשפה עסקית.
  • ידע והתמחות: קראו, למדו, תתמקצעו. צרו תוכן שמראה שאתם מבינים עניין. כתבו פוסטים קצרים בלינקדאין/פייסבוק. תעלו סרטונים קצרים לטיקטוק/רילס. תראו שאתם “חיים ונושמים” את התחום.
  • התלהבות: אין תחליף להתלהבות ואנרגיה חיובית. כשאנשים רואים שאתם מאוהבים במה שאתם עושים, הם רוצים להיות חלק מזה.

זכרו: לאנשים קל יותר לסמוך על מישהו שהם מרגישים שמכירים ואוהבים. תהיו אתם, תהיו אמיתיים, תהיו מקצועיים, וזה כבר חצי מהדרך.

שאלות ותשובות:

  • שאלה: האם אני צריך אתר אינטרנט מושקע כדי להתחיל?
  • תשובה: ממש לא! עמוד לינקדאין מקצועי ומעוצב, דף נחיתה פשוט (Lending Page) שמתאר את השירות שלכם, או אפילו פרופיל עסקי פעיל בפלטפורמה רלוונטית (כמו אינסטגרם או פייסבוק) יכולים להספיק להתחלה. העיקר שיהיה איפה למצוא אתכם וללמוד עליכם.
  • שאלה: איך אני יודע כמה לגבות על השירות שלי?
  • תשובה: עשו מחקר שוק! בדקו מה המתחרים גובים. קחו בחשבון את הניסיון שלכם, את הערך שאתם מביאים, ואת הזמן שאתם משקיעים. תמיד עדיף לתמחר קצת יותר גבוה ולהציע הנחה (ללקוח ראשון למשל), מאשר לתמחר נמוך מדי ולנסות להעלות אחר כך – זה קשה נפשית ופרקטית.

הדרך הקלה לעשות טעויות (ואיך לא ליפול בהן, כמובן!)

בכל מסע, יש מהמורות.
בטח בצבא למדתם את זה היטב.
אז הנה כמה “מוקשים” נפוצים שאפשר לדרוך עליהם בדרך ללקוח הראשון, ואיך להימנע מהם כמו חיילים ותיקים.

להתחבא מאחורי המסך: כשפחד מונע מכם לפעול.

הטעות הנפוצה ביותר?
לא לעשות כלום.
לחכות שהדברים “יסתדרו מעצמם”.
לבנות אתר מושלם במשך חודשים, בלי לדבר עם אף לקוח פוטנציאלי.
לשפר את השירות שוב ושוב, בלי להציע אותו לאף אחד.
זה פחד.
פחד מדחייה, פחד מכישלון, פחד מלהיות חשופים.
אבל פחד משתק.
זכרו: הצבא לימד אתכם להתמודד עם אתגרים, לצאת מאזור הנוחות, ולפעול גם תחת לחץ.
זה רק עוד אתגר.
צאו ותדברו עם אנשים.
תציעו את עצמכם.
גם אם תקבלו “לא”, זה לא סוף העולם. זה רק צעד נוסף בדרך ל”כן” הגדול הבא.

למכור לכולם? זו מלכודת!

כשאתם חדשים, יש פיתוי עצום לנסות לפתור את כל הבעיות של כולם.
“אני מומחה לכל סוגי העסקים!”
“אני יכול לעזור לכל אדם!”
זה נשמע נחמד, אבל בפועל זה מתכון לאסון.
כשאתם מנסים למכור לכולם, אתם למעשה לא מוכרים לאף אחד.
המסר שלכם הופך להיות מדולל, לא ממוקד, ולא אטרקטיבי.
תתמקדו.
תבחרו נישה ספציפית, קהל יעד ספציפי, ובעיה ספציפית שאתם רוצים לפתור.
זה יאפשר לכם לדבר בשפה שלהם, לרגש אותם, ולהיות ה”מומחים” שלהם.

“אני לא יודע לתמחר” – הערך שלכם שווה זהב!

אחת הטעויות הקריטיות ביותר היא תמחור נמוך מדי.
אתם רוצים את הלקוח הראשון, אז אולי תורידו מחיר כדי להיות אטרקטיביים.
אבל תמחור נמוך משדר לעיתים חוסר ביטחון, חוסר ניסיון, ואף פוגע בתפיסת הערך שלכם.
לקוחות עלולים לחשוב: “אם הוא כזה זול, כנראה הוא לא מספיק טוב”.
תעריכו את הזמן, הידע, והניסיון שלכם.
תעריכו את הפתרון שאתם מביאים.

טיפ כלכלי: תמיד עדיף לתמחר באופן הוגן ולקחת אחריות על המחיר שלכם. אם אתם חוששים, תנו הנחת פיילוט מוגבלת בזמן או לכמות לקוחות, אבל אל תבנו את כל המודל העסקי שלכם על מחיר נמוך. אתם שווים את זה!

שאלות ותשובות:

  • שאלה: מה אם אין לי ניסיון קודם בתחום הספציפי שבו אני רוצה לעבוד?
  • תשובה: הניסיון הצבאי שלכם הוא למעשה בית ספר לחיים! היכולת שלכם לפתור בעיות תחת לחץ, לעבוד בצוות, לעמוד בזמנים, לקחת יוזמה ולהיות אחראיים – כל אלה הם נכסים אדירים שרלוונטיים לכל תפקיד ולכל עסק. תרגמו את היכולות האלה לכישורים עסקיים. בנוסף, אל תפחדו להתחיל בפרויקטים קטנים או בהתמחות כדי לצבור ניסיון רלוונטי.
  • שאלה: אני לא בטוח אם השירות שלי מספיק טוב. איך אני יודע?
  • תשובה: הדרך הטובה ביותר לדעת היא פשוט לנסות! תציעו את השירות למספר מצומצם של אנשים (אפילו בחינם בהתחלה), ותקבלו מהם פידבק כנה. זה יעזור לכם לשפר, לדייק, ולהבין מה עובד ומה פחות. אל תחכו לשלמות, היא אויבת הטוב.

תכלס, איך מתחילים מחר בבוקר? 7 צעדים מעשיים (לפחות!)

מספיק עם הפילוסופיות.
בואו נדבר תכלס.
הנה רשימה של דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו, כדי להתקרב ללקוח הראשון שלכם.
בלי תירוצים, בלי עיכובים.
קדימה לעבודה!

  1. הגדירו את המטרות שלכם: מה אתם רוצים להשיג מהלקוח הראשון? כסף? ניסיון? המלצה? שילוב של הכל? הגדרה ברורה של המטרה תעזור לכם למקד את המאמצים.
  2. רשימת 100: קחו דף ועט (או פתחו קובץ). כתבו רשימה של 100 אנשים שאתם מכירים (חברים, משפחה, קולגות מהצבא, מהלימודים, מכל מקום!). אלה האנשים שאתם תספרו להם ראשונים מה אתם עושים. לא כדי למכור להם, אלא כדי שהם ידעו – ויפיצו את הבשורה.
  3. פרופיל לינקדאין מהמם: שפצו אותו! ודאו שהוא משקף את המקצועיות שלכם, את היכולות שרכשתם (גם בצבא!), ואת השאיפות החדשות שלכם. תהיו פעילים, הגיבו, ושתפו תוכן רלוונטי.
  4. “שיחת קפה” (וירטואלית או אמיתית): תזמנו 5-10 שיחות קפה (אפילו בזום) עם אנשים שהכרתם דרך הנטוורקינג או הרשימה שלכם. המטרה? לא למכור! אלא ללמוד עליהם, על האתגרים שלהם, ולספר להם על עצמכם. הקשיבו יותר ממה שאתם מדברים.
  5. צרו תוכן בעל ערך: לא צריך להיות בלוגר או כוכב רשת. פוסט קצר בלינקדאין/פייסבוק עם טיפ אחד שקשור לתחום שלכם. סרטון קצר של דקה שמסביר משהו מעניין. תראו שאתם יודעים על מה אתם מדברים ושיש לכם מה להציע.
  6. הצעת “אב טיפוס” או “פיילוט” אמיצה: פנו למספר מצומצם של לקוחות פוטנציאליים (מתוך שיחות הקפה או הרשימה) עם הצעה מיוחדת. אולי הנחה משמעותית, אולי שירות מצומצם בחינם, בתמורה לפידבק כנה והמלצה בסיום. תהיו ספציפיים וברורים בהצעה.
  7. היו סבלניים… אבל לא פסיביים: למצוא את הלקוח הראשון לוקח זמן. זה לא קורה ביום אחד. אבל כל יום הוא הזדמנות חדשה. היו עקביים בפעולות שלכם, אל תתייאשו, והאמינו בתהליך.

שאלות ותשובות:

  • שאלה: כמה זמן לוקח בדרך כלל למצוא את הלקוח הראשון?
  • תשובה: זה מאוד משתנה. יש כאלה שמוצאים תוך שבועות בודדים, אחרים תוך מספר חודשים. זה תלוי בתחום, ברמת הפעילות שלכם, ובמידת המיקוד. העיקר זה לא להתייאש ולהמשיך לפעול בעקביות. עקביות היא שם המשחק!
  • שאלה: מה אם אין לי שום רעיון לתוכן שאני יכול לשתף?
  • תשובה: תתחילו מהבסיס. מהי הבעיה הכי נפוצה שאתם פותרים? תנו עליה טיפ פשוט ופרקטי. או שתפו סיפור אישי (בלי לפרט יותר מדי) שקשור לנושא. אנשים אוהבים ללמוד מדברים קטנים ומוחשיים.

ואז מה? הקשר עם הלקוח הראשון – לא סוף פסוק, אלא התחלה מבריקה!

מצאתם את הלקוח הראשון!
מזל טוב!
זה רגע שצריך לחגוג.
אבל אל תתבלבלו – זו רק ההתחלה.
הקשר עם הלקוח הראשון הוא קריטי.
הוא יכול להיות המנוף שיקפיץ אתכם קדימה, או, אם לא תטפלו בו נכון, הוא יכול להישאר בגדר זיכרון בודד.

מעבר לשירות: להפוך לקוח למעריץ.

המטרה שלכם היא לא רק לספק שירות או מוצר.
המטרה היא להפוך את הלקוח הראשון (ואת כל הבאים אחריו) למעריץ אמיתי שלכם.
מישהו שידבר עליכם בכל הזדמנות.
מישהו שימליץ עליכם בפה מלא.

  • Over-deliver (מעבר למצופה): תמיד תתנו קצת יותר ממה שהבטחתם. שירות נוסף קטן, טיפ בלתי צפוי, מענה מהיר במיוחד.
  • תקשורת שקופה: תמיד תדברו בכנות. אם יש עיכוב, תעדכנו. אם יש בעיה, תטפלו בה במהירות ובאופן יזום.
  • הקשבה פעילה: תשאלו את הלקוח מה הוא צריך, מה עובד לו טוב, ומה פחות. תראו לו שאכפת לכם מההצלחה שלו.

זכרו: לקוח מרוצה הוא שגריר השיווק הכי טוב שלכם. הוא יעשה עבורכם עבודה שאף פרסומת לא תוכל.

ביקורת בונה? בטח! זה דלק לצמיחה.

לא הכל תמיד יהיה מושלם.
יהיו תקלות.
יהיו רגעים של חוסר הבנה.
יהיו לקוחות שיש להם ביקורת.
אל תפחדו מזה, חבקו את זה.
ביקורת בונה היא מתנה.
היא עוזרת לכם להשתפר, לדייק, ולבנות שירות טוב יותר.
הקשיבו היטב, תשאלו שאלות מבהירות, ואל תיקחו את זה באופן אישי.
תראו ללקוח שאתם לוקחים את הפידבק שלו ברצינות ופועלים לפיו.
לפעמים, הדרך שבה אתם מתמודדים עם ביקורת יכולה לחזק את הקשר עם הלקוח אפילו יותר מאשר אם הכל היה הולך חלק מהתחלה.

שאלות ותשובות:

  • שאלה: מה לעשות אם הלקוח הראשון לא מרוצה?
  • תשובה: קודם כל, לנשום עמוק! אחר כך, לגשת לשיחה ממקום של הקשבה והבנה. תשאלו שאלות כדי להבין בדיוק מה השתבש ולמה. תציעו פתרונות – אולי שירות נוסף בחינם, פיצוי, או תיקון מהיר. שקיפות, כנות, ורצון לפתור את הבעיה בדרכי נועם, תמיד עובדים. לפעמים זו הזדמנות להראות כמה אתם מקצועיים גם כשדברים משתבשים.
  • שאלה: האם לבקש מהלקוח המלצה או עדות?
  • תשובה: בהחלט! אחרי שהשירות הושלם והלקוח מרוצה, בקשו ממנו לכתוב לכם המלצה קצרה. אפשר גם לשאול אם הוא מוכן שיפרסמו את הפרויקט שעשיתם יחד (בתיאום איתו כמובן). המלצות הן נכס עצום שיעזור לכם למצוא לקוחות נוספים.

לסיכום: אתם כבר אלופים בלמצוא לקוחות, פשוט עוד לא ידעתם את זה!

אם הגעתם עד כאן, מגיע לכם כל הכבוד.
לא רק שאתם רציניים מספיק כדי לקרוא מאמר ארוך כזה, אלא שאתם גם מוכנים לעשות את הצעד הבא בחיים שלכם.
המסע הזה של מציאת הלקוח הראשון, הוא לא רק עניין של טכניקות ושיווק.
הוא מסע של גילוי עצמי.
הוא מסע של בניית ביטחון.
הוא מסע של הפיכה מחייל משוחרר, ליוזם, למשפיע, למישהו שבונה משהו מאפס.
כל מה שלמדתם בצבא – משמעת, עמידה במטרות, חשיבה יצירתית, עבודת צוות – כל אלה הם כלים שפשוט צריך לתרגם אותם לעולם העסקים.
הלקוח הראשון שלכם, הוא לא רק לקוח.
הוא הפרק הראשון בסיפור ההצלחה החדש שלכם.
צאו לדרך, אל תפחדו לנסות, אל תתביישו לשאול, ותאמינו בעצמכם.
הוא מחכה לכם אי שם, ואתם לגמרי מוכשרים למצוא אותו.
בהצלחה ענקית, ואל תשכחו לחזור ולספר לנו איך היה!

מחפשי עבודה? עברו ללוח הדרושים המוביל של אתר למשתחרר !
ללא צורך בקו״ח | ללא צורך בניסיון

מאמרים שאולי יעניינו אתכם גם:

Scroll to Top